23 Temmuz 2009 Perşembe

Siklamen

Çiçekleri çok seviyorum. Küçücük balkonumda çeşit çeşit çiçekler yetiştiriyorum. Bazen başarılı oluyorum bazen kurutup, çürütüyorum :) Ama asla mevsimine uygun çiçek ekmeyi ihmal etmiyorum. Toprağı mıncıklamayı, koklamayı çok seviyorum. Kırmızı ojelerime ve uzun tırnaklarıma aldırmaksızın 10 parmağımla çiçek ekmeye bayılıyorum. Her şey gibi çiçek yetiştirmek de emek istiyor, insan zamanla tecrübe kazanıyor. Yavaş yavaş öğreniyoruz işte diyelim. Yukarıda gördüğünüz canım siklamenim en sevdiğim çiçeklerimden. Soğuk bir kış günü almıştım onu. Soğuk gecelere, karanlık günlere aldırmaksızın, güzel çiçeklerini hiç esirgemedi benden. Kışın balkonda yetiştirmek için en ideal çiçek bence siklamen. Size özlediğiniz baharı yaşatıyor. Ama ilkbaharın sonunda hava ısınmaya başlayınca yavaş yavaş kuruyup, yok oluyor :(
Fakat sakın öldü sanıp atmayın çünkü soğanı canlı kalıyor. Bu durumda yapılması gereken şey soğanı saksıdan çıkarmaksızın kuru, serin ve karanlık bir yerde saklamakmış. Ben de yeni okudum ve Temmuz başına kadar azimle dayanan siklamenimi yaz uykusuna yatırdım. Sonbahar başında saksını ve toprağını değiştirerek tekrar balkondaki yerine yerleştireceğim ve sulamaya başlayacağım. Umarım pembe çiçeklerini bu kış da esirgemez benden. Zira iyi korunan soğan uzun yıllar boyunca çiçek veriyormuş. Hadi bakalım hayırlısı.
Son olarak siklamen sevenler için önemli not: Siklamen soğuk seven bir dış mekan kış bitkisi ve sonbaharda yaprakları, kışın ise çiçekleri çıkıyor. Yapraklarına su sıçratmamak ve çiçekliyken çok sulamak önemli.
Ayrıca tüm çiçeklerimi yemeğe bayılan kediciğim Nimbus, siklamenime hiç dokunmuyor. Ne büyük şans bizim için :)

Hiç yorum yok: