22 Temmuz 2009 Çarşamba

Baştan Çıkaran Tatlılar

Uzun süredir eve Nutella almıyorum. Çünkü aldığım zaman gece bir şey beni dürtüyor ve televizyonun karşında kaşık kaşık Nutella yiyerek mest oluyorum. Onun mutfakta olduğu fikri insanı kışkırtıyor. Evde olmadığı zaman aklıma gelmezken, evde olduğu zaman kendimi tutamıyorum. Bu arada müşterimiz Sarelle bundan 6 ay önce bizi toplantıya çağırdığında ürününün ne kadar doğal ve leziz olduğunu anlata anlata bitiremedi ve bize bir kaşık ve bir kavanoz Sarelle uzattı. Ben de bir Nutella aşığı olarak süper önyargılı bir şekilde bir kaşık Sarelle'yi afiyetle hüplettim. Gerçekten de beklemediğim kadar enfes olduğunu söyleyebilirim. Devamında hediye olarak eve gelen bir kavanoz Sarelle'nin akibeti de Nutella'dan farklı olmadı. Sabahları ekmeğe süremek yerine, geceleri kaşıklandı. Ve böylece Sarelle maceram da başlamadan bitmiş oldu çünkü bir daha almadım. Bugün kızlar fotoğraf çekiminden ellerinde 2 kutu tatlıyla geldiler. Hepsi Sarelle'yle yapılmış birbirinden leziz tatlılara ajansca karınca gibi üşüştük diyebilirim. İçlerinden 2 tanesi vardı ki akıllara zarar. Hemen tariflerini aldım. Buyrun dostlar. Tatlı yiyelim tatlı konuşalım. Güzel kilolarımızla yuvarlana yuvarlana dolaşalım.

SARELLELİ CHEESECAKE

Malzemeler:
3 paket krem peynir light
150 gr süzme yoğurt
1 yemek kaşığı un
2 adet bütün yumurta
4 adet yumurta sarısı
150 gr pudra şekeri
1 adet rende portakal kabuğu
1 adet sarelle kakaolu
1,5 paket burçak bisküvi
150 gr tereyağı

Yapılışı:
Tereyağı eritin, burçak bisküvileri iyice parçalayarak tereyağla karıştırın. Bastırarak kabın zeminine yerleştirin. Üzerine Sarelle'yi ekleyin. Geri kalan diğer malzemeleri çırpıcıda 5 dakika çırpıp üstüne dökün. 130 C ısıtılmış fırında 1 saat pişirin. Soğuduktan sonra dilediğiniz sos ile servis yapabilirsiniz.


SARELLE FINDIK EZMELİ SICAK SUFLE KEK

Malzemeler:
Sarelle fındık ezme 120 gr
Bitter çikolata 250 gr
Tereyağı 225 gr
Toz vanilya 2 paket
Şeker 60 gr
Bütün yumurta 5 adet
Yumurta sarısı 5 adet
Un 60 gr
Vanilyalı dondurma
Alüminyum kap 10 adet

Yapılış
Tereyağıyla çikolatayı benmari usulü eritin Yumurtalar ile şekeri mikserde 3 dakika çırpın Sırasıyla erimiş çikolatayı, unu, vanilyayı ekleyip 2 dakika daha çırpın. Alüminyum kapların içini bir fırçayla iyice yağlayın. Yapışmaması için hazırladığımız harcı, kabın yarısına doldurup içine 12 gr sarelle fındık ezmesi koyun. Üzerine geri kalan harcı tamamlıyın. 180 C fırında 10 dakika pişirip, yanında dondurmayla sıcak servis yapın.

(Ölçüler pek bir garip, nasıl hesaplanıyor ben anlamadım. Siz anladıysanız bana da anlatın.)

Hiç yorum yok: