20 Temmuz 2009 Pazartesi

SOLAR BEACH

Şükürler olsun sonunda dün siftah yaptım ve denize girdim. Yazı yarıladık ben hala denize ayağımı bile sokamadım derken dün sonunda denizle buluştum. Ne kadar özlemişim anlatamam. Sıcak ve bunaltıcı bir İstanbul pazarında hafif esintili, hiç dalgasız, ılık ve berrak Kilyos sahilinde bendeniz çocuklar kadar şendim. Siz de benim gibi bir deniz aşığıysanız ve iş güç nedeniyle İstanbul'dan uzaklaşamıyorsanız, havuz mu hiç bana göre değil diyenlerdenseniz, size tavsiyem Solar Beach. Açıldığı günden beri her sene en azından bir kere gidiyorum ve her gittiğimde de "oh be dünya varmış" diyorum. Bu ufacık hafta sonu kaçamağı bile insana o kadar iyi geliyor ki anlatamam. Sanki tatile çıkmışsın da İstanbul'dan başka bir yere gitmişsin gibi oluyor. Ama özellikle pazar günleri gidiş ve dönüş trafiği çok da uzaklara gidemediğini İstanbul'da olduğunu sana gayet güzel hatırlatıyor. Bu nedenle tavsiyem pazar yerine cumartesini tercih etmeniz. Yol bir nebze olsun daha rahat oluyor. Eğer müzik sevmem kafa dinlemek istiyorum diyorsanız yine Solar Beach'i tavsiye etmem. Keza hafta sonları tüm gün süren DJ performansı "haydi şimdi tüm eller havaya" cinsinden. Girişte alınan ücret biraz fazla diye düşünebilirsiniz ama kafanızı biraz uzatıp sağ ve soldaki diğer tesislere, halk plajlarına bakarsanız oralardan denize girmenin pek de mümkün olmadığını anlayacaksınız. İstanbul'da plaj demek; donlu çocuklar, şambrelli analar, haşemalı ablalar, kıllı babalar, bıçkın abiler demek. Bu nedenle özel beach'lere el mahkum para kazandırıyoruz. Ama paranızın karşılığı olarak size güzel bir tesis, güzleryüzlü personel, gözünü sizden ayırmayan can kurtaranlar, duş, şezlong, minder, şemsiye gibi deniz kenarında elzem olan şeyleri sunuyorlar.
Yeme-içme mekanları da oldukça çeşitli ve keyifli. Biz denizin üstünde tepede beyaz ahşap masaları ve uçsuz buçaksız manzarası olan Saroz Balıkçısını pek sevdik. Valla İstanbul'dan bunalanlara şiddetle tavsiye edilir. Adalardaki yosun ve denizanalarına karşılık Kilyos'un ipek gibi bir kumu ve berrak bir suyu var. Tabii ki Ege deniziyle kıyas bile kabul etmez ama hiç yoktan iyidir. En azından tuzsuz :)

Not: Fotoğraftaki plaj- Kilyos Solar Beach

Hiç yorum yok: