16 Temmuz 2009 Perşembe

ÇARESİZSENİZ ÇARE SİZSİNİZ :)

Hastalıkların fiziksel nedenleri kadar zihinsel nedenleri de olduğuna inananlardanım. İnsanların kendini hasta edebilecekleri gibi iyileştirebileceklerini de düşünüyorum. Şu an için sadece düşünüyorum çünkü uygulamada bunu başarabilmek hiç de o kadar kolay değil. Ama en azından deniyorum. İlaca sarılmadan önce rahatsızlığımın nedeninin psikolojik olup olmadığını anlamaya çalışıyorum. Eğer zihinsel bir nedeni varsa kendimi telkin yoluyla rahatlatmaya çalışıyorum. Şimdi bir örnek vermek gerekirse; son bir haftadır işte çok bunaldım. Yaz olmasından dolayı sürekli aklım tatilde, denizde, gezmede... Mesaiye kaldığım geceler boyunca sürekli şunu düşünüyorum: Şimdi tatildekiler neler yapıyor acaba?
Ve bir kaşıntı basıyor her yanımı anlatamam. Çıldırtıcı düzeyde, kaşındıkça kaşınasım geliyor.
Louise Hay'in “Düşünce Gücüyle Tedavi” a bakıyorum ve gülüyorum :)
SORUN: Kaşıntı
OLASI NEDEN: Kaçmak ya da kurtulmak istemek.
YENİ DÜŞÜNME MODELİ: Şimdi ve burada huzur içindeyim. Tüm ihtiyaç ve arzularımın yerine getirileceğini bilerek benim için hayırlı olanı kabul ediyorum.
İşte bu kadar. Hepinize tavsiye ediyorum. Siz de bu kitaba bir göz atın.

2 yorum:

selvin dedi ki...

ben hastalıkların bazılarının değil, tamamının kökeninin zihinsel olduğuna inanlardanım :) beden-zihin-ruh bütünlüğü açısından bakınca zihinde meydana gelen değişiklerin, fark edip dönüştürmezsek, mutlaka bedene yansıdığını düşünüyorum.

söz ettiğin kitap, beni pek yanıltmadan doğru cevapları vermiştir. gerçekten ilginç...

zeynep dedi ki...

peki genetik miras durumlarına ne diyorsun arkadaşım?