25 Ağustos 2009 Salı

Hizmette Sınır Yok

Markalar müşteri memnuniyeti ve marka sadakati yaratmak için müthiş bir çaba içinde ve birbirleriyle ciddi bir yarış halindeler. Müşterimize daha fazla ne verebiliriz, onu nasıl daha fazla memnun edebiliriz diye hem çok çalışıyorlar hem de ciddi yatırımlar yapıyorlar. Bu tatilde 2 büyük marka benden tam not aldı.

Birincisi Shop&Miles. Ben uzun yıllardır Garanti ile çalışıyorum ama Shop&Miles'ı değil Bonus'u kullanıyorum. Yıllar önce öğrenciyken babam bana bir ek kart çıkarmıştı. Sağolsun Garanti onu sürekli yeniler durur. İlk defa bu sefer Bodrum'a giderken işime yaradı :)

Havaalanında uçak beklerken vakit bir türlü geçmez. Hele de yalnızsan. Ben her zaman bir köşede oturup rahat rahat kitabımı okumak isterim. Tabii yanında sıcak bir kahve ya da soğuk bir kola da olursa ne ala. Ama Atatürk Havalimanı'nın hem koltukları, hem de bekleme salonu hiç rahat değil. Üstelik çok da gürültülü. Ayrıca her havaalanında olduğu gibi burada da her şey oldukça pahalı. Bu nedenle Garanti'nin Shop&Miles sahiplerine özel tasarladığı salona bayıldım. Çok rahat kocaman koltukları, süper keyifli bir ortamı ve ücretsiz olarak sunduğu yiyecek ve içecekleri var. Önce güzel bir çorba içtim. Ardından bir sandviç yedim. Sonra da karışık bir tatlı tabağı hazırlayarak, kahvemle birlikte pasta keyfi yaptım. Kitabımı yayıla yayıla okudum. Zaman su gibi geçti gitti. Bu arada burada uçağınızı beklerken isterseniz günlük gazeteleri okuyabilir ya da internete girebilirsiniz. Daha da keyiflenmek ya da uçuş heyecanınızı bastırmak isterseniz çeşit çeşit içkilerden birini seçebilirsiniz. Başka bir arzunuz?

İkincisi Atlasjet. Bodrum Havaalanı'ndan Bodrum Merkez 45 dakikalık mesafe. Eğer bir karşılayanınız yoksa tek ulaşım aracınız da Havaş. Gitmeden önce arkadaşlara sormuştum. Bodrum Havaş kaç lira oldu diye. 17 TL dediler. Gidiş-Geliş 34 TL yapar. Az para değil. Hele de 2-3 kişiysen ciddi çok para. Taksiciler ise bizim Türkbükü'ne 100 Euro diyorlar. Yuh yani. Yok mu arttıran? Kaç lira olursa olsun Havaş'a bineceğiz derken uçakta bir anons:
Ücretsiz Atlasjet otobüsünüz sizi çıkışta Bodrum merkeze bırakacaktır.


Meğerse şirket yeni bir politika benimsemiş: Yolcusunu en çok seven havayolu şirketi
1) İkramları kaldıran diğer havayolu şirketlerine inat yiyecek-içecek servisine devam ediyor.
2) Pegasus'un kişi başı 15 kg'a indirdiği bagaj sınırlamasına inat kişi başına 20 kg hak tanıyor.
3) Yıllardır tekelleşen Havaş'a inat havaalanına gidiş-geliş ücretsiz servis sağlıyor.

Budur işte rekabet :)

1 yorum:

Demet dedi ki...

vaayy iyiymişşş :)